Den første hjælp
- Der ringes til alarmcentralen.
- Ved ulykke i skoven, åbnes bommen så der er adgang til ulykkesstedet.
- En personale bliver ved den forulykkede og yder førstehjælp.
- De øvrige personaler samler børnene, og uddelegerer opgaver så roen bevares.
- Giver omsorg, trøst og information til børnene, og til de forældre der evt. måtte komme.
- Der ringes straks til alle vikarer.
Lederen eller en personale kontakter
- Forældre eller andre pårørende til forulykkede kontaktes.
- Lederen kontaktes hvis vedkommende ikke er til stede.
- Bestyrelsesformanden kontaktes.
- Håndtering af krisesituationen håndteres så vidt muligt af lederen, i samråd med læge eller alarmcentralen.
- Børnecenterchef Rasmus Johnsen tlf.: 5762 8272 eller konsulent for dagtilbud Marianne Frederiksen tlf.: 5762 7225 kontaktes.
- Koordinering af evt. mediedækning såfremt medier dækker: Leder, bestyrelsesformand og Børnecenterchef.
- Lederen orienter øvrige medarbejdere om hændelsen.
- Lederen orienterer snarest muligt forældre om det skete.
Opfølgning
- Man sikrer sig at familien får krisehjælp, hvis der er behov for dette.
- Ved alvorlig sygdom sendes blomster og kort.
- Der tilbydes krisehjælp til personalet og børn, hvis der er behov for dette.
- Personalet skal drage omsorg for hinanden gennem åbenhed og dialog.
- Info til forældre på dagen (kort info om fakta og henvisning til dato på kommende forældremøde). Dette for at undgå myter, fejl-information og fantasier.
- Der indkaldes snarest muligt til et møde med forældrene med henblik på en fælles orientering med mulighed for at stille spørgsmål. Bestyrelsen deltager. Krisepsykolog og forvaltning deltager.